Sydöstran logo
  1. Avdelningar
  2. Orter
  3. Sport
  4. E-tidning
  1. Tjänster
  2. Annonsera
  3. Tipsa oss!
  4. Kundcenter

Innehåll A-Ö

Annons

ARN anser att Karlshamnskund ska få pengarna tillbaka

Företaget ville inte betala tillbaka pengarna när Karlshamnsbon ångrat köpet. Nu har allmänna reklamationsnämnden (ARN) tittat på ärendet och anser att kunden har rätt.
Karlshamn • Publicerad 16 januari 2020
Kunden ska få tillbaka pengar för delarna till mopedbilen.
Kunden ska få tillbaka pengar för delarna till mopedbilen.Foto: Claudio Bresciani / TT

Det var i våras som Karlshamnsbon beställda standarddelar till en mopedbil för närmare 14 000 kronor. När han väl fick varorna hemskickade var de inte vad han förväntat sig. Han ville utnyttja sin ångerrätt och returnera varorna.

Efter kontakt med företaget stod det dock klart att man inte godtog returer.

Annons

När delarna levererades var det också skador på varorna. Dessa skador har transportfirman accepterat att stå för.

Det bolag som sålt mopedbilsdelarna hävdar dock att kunden inte returnerat varorna inom 14 dagar, i enlighet med distansavtalslagen. Därför behöver man inte betala något, lyder resonemanget.

ARN anser dock att Karlshamnsbon har ångrat köpet i rätt tid. an rekommenderar nu företaget att betala tillbaka de närmare 14 000 kronorna.

Henrik BrandbergSkicka e-post
Så här jobbar Sydöstran med journalistik: uppgifter som publiceras ska vara korrekta och relevanta. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik.
Annons
Annons
Annons
Annons