”Medarbetarnas förtjänst – alla dar i veckan”
Varje år utför ett externt företag en undersökning för Willys räkning. Här tar man reda på hur pass nöjda kunderna är per butik i hela Sverige.
– Vi har bästa utvecklingen i landet och har ökat mest bland Willys 200 butiker vad gäller kundbemötande, säger butikschef Christopher Ohlsson.
Beskedet nådde Sydöstran då en anställd från Willys knackade på hos Sydöstran.
”Vi är bäst på kundbemötande. Det här måste ni skriva om”.
Han var märkbart stolt.
Vid undersökningen gick en enkät ut till cirka 200 Willy plus-medlemmar per butik. Kunderna fick förutom kundbemötande tycka till på sju andra punkter, bland annat kring kassaservice, färskvaror och atmosfär. Svarsfrekvensen skulle vara den samma för en jämförbar bild.
– Vid vissa butiker där svarsfrekvensen inte var tillräcklig var representanter på plats och frågade kunderna, säger butikschefen.
Stora matvarukedjor har infört självscanning. Det saknar Willysbutiken i Olofström trots kunders efterfrågan.
– Det har varit turbulent i och med coronaläget och har därmed inte fullföljts i den takt som tänkts. Min förhoppning är att självscanningen ska finnas på plats under året.
Christopher Ohlsson är butikschef i Olofström sedan drygt ett år tillbaka. Resultat från undersökning tillskriver han personalen.
– Vi har en fantastisk arbetsgrupp, det är medarbetarna förtjänst, alla dar i veckan.